22 november, 2005

Ullevålsveien ... med og uten farger


Kaffebrenneriet i Ullevålsveien i dag tidlig. Tok meg tid til en god kopp kaffe og et kvarter med skisseboka på vei til jobben. Mens jeg satt der ble det lysere og lysere, og innen jeg var ute av døra var det nesten dagslys. Laget en rask fargeskisse her på jobben, bare for å se hvordan det fungerer også. (Egentlig var det veldig mange flere biler, men siden jeg pr. definisjon ikke kan tegne noe som triller på hjul, var jeg godt fornøyd med å redusere det til to som var godt skjult i mørket ... Hehe.)

2 Comments:

Blogger Eivind said...

Koselig tegning. Særlig fargeversjonen minner meg om bildene i bøkene vi hadde på barneskolen der vi lærte om det å bruke refleks i mørket. Husker blant annet en utklippskatt som var mørk lilla og som kunne svinge på tungen, og hadde veldig gule lyse øyne som nærmest lyste opp mot det lilla...

:-)

Når jeg tenker etter var det vel noen sånne reflekstegninger i kjøreskoleboka også...men ingen katter ;-)

1:15 p.m.  
Blogger Elisabeth said...

Skjønner hva du mener. Husker (vagt) noen at jeg har sett noe lignende. Oppdaget halvveis ut i skissen at jeg burde stappe inn noen biler også (siden gata var temmelig traffikert), men siden jeg er håpløs på biltegning gikk jeg for å skjule dem litt i mørket. Hehe.

7:44 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home